Pracownik do spraw finansowo księgowych z elementami kadr i płac

 

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, PROSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.

      BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO O TERMINIE WPŁATY OPŁATY REZERWACYJNEJ. 

DLA KOGO?

Kurs skierowany jest do osób nie mających wcześniej styczności z księgowością. Kurs adresowany jest do osób pragnących zdobyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość  dużych firm (pełna księgowość) oraz tajniki prowadzenia księgowości na podstawie Księgi Podatkowej oraz pełnej księgowości firm z różnych branż na podstawie konkretnych dokumentów księgowych na programie Optima.

CELE SZCZEGÓŁOWE KURSU:

Absolwent szkolenia w zakresie wiedzy:

  •   Zna procedurę zakładania firmy
  •   Zna różnice między formami prawno-organizacyjnymi  prowadzenia działalności gospodarczej
  •   Zna zasady sporządzania dokumentów księgowych
  •   Zna rodzaje prowadzenia księgowości małych i średnich firm
  •   Zna rodzaje składek ubezpieczeniowych
  •   Zna charakterystykę aktywów i pasywów
  •   Zna zasadę funkcjonowania kont wynikowych
  •   Zna podstawowe zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, prawnych i podatku Vat

 

Absolwent szkolenia w zakresie umiejętności:

  •   Potrafi zarejestrować jednoosobowa działalność gospodarczej
  •   Potrafi wypełnić rachunek, fakturę, fakturę korygującą, notę korygującą
  •   Potrafi wypełnić dokumenty zusowskie zgłoszeniowe i rozliczeniowe papierowo i w programie Płatnik
  •   Potrafi wyliczyć podatek na zasadach ogólnych i podatek liniowy
  •   Potrafi wypełnić deklaracje podatkowe
  •   Potrafi założyć firmę, wprowadzić dokumenty księgowe (rachunki, faktury, listy płac, itd.) sporządzić deklaracje podatkowe w programie księgowym Optima Księga Podatkowa oraz Optima Księga Handlowa
  •   Potrafi przenosić dane między modułami programu Optima: Płace i Kadry, Amortyzacja, Księga Handlowa
  •   Potrafi pisać schematy księgowe: dotyczące faktur zakupowych,  faktur sprzedażowych, amortyzacji, listy płac itd.

WYMAGANIA:

Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.

 

 

Program nauczania obejmuje 168 godzin dydaktycznych w tym 91 godzin stanowić będą zajęcia teoretyczne oraz 77 godzin zajęcia komputerowe.

Program szkolenia zawierać będzie następujące zagadnienia:

PROGRAM

 Zakładanie działalności gospodarczej: 6h

  • Podstawy i procedury prawne z zakresu zakładania i funkcjonowania firmy
  • Obowiązki związane z zakładaniem działalności gospodarczej
  • Wypełnianie dokumentów związanych z rejestracją działalności gospodarczej
  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji. Deklaracja VAT-R

 Dokumenty księgowe: 1h

  • Rodzaje dokumentów księgowych
  • Elementy dokumentu księgowego
  • Sporządzanie dokumentów księgowych

 Podatkowa książka przychodów i rozchodów: 14h

  • Rodzaje dokumentów księgowych oraz ich ewidencja w podatkowej książce przychodów i rozchodów
  • Dokumenty zakupu i sprzedaży
  • Sposób prowadzenia ewidencji księgowej
  • Kolumny PKPiR
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych: podatek progresywny i podatek liniowy
  • Podatek VAT
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Zwolnienia z VAT - podmiotowe i przedmiotowe
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów
  • Zamkniecie miesiąca
  • Zamknięcie roku

 Formy zatrudniania pracowników: 21h

  • Regulacje prawne dotyczące składek i podatków od wynagrodzeń
  • Rodzaje ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych
  • Umowa o pracę
  • Umowa zlecenie
  • Umowa o dzieło
  • Sporządzanie list płac

 Obowiązki pracodawcy i płatnika wobec ZUS i Urzędu Skarbowego: 7h

  • Zasady rozliczeń z ZUS
  • Deklaracje zgłoszeniowe ZZA, ZUA
  • Deklaracje rozliczeniowe DRA, RCA, RZA, RSA
  • Kartoteka przychodów pracownika
  • Deklaracje PIT4R i PIT 11

 Klasyfikacja i charakterystyka składników majątku i źródeł ich finansowania: 3h

  • Szczegółowa charakterystyka aktów (trwałe i obrotowe)
  • Szczegółowa charakterystyka pasywów (kapitały własne i obce)

 Bilans: 4h

  • Pojęcie i wymogi formalne
  • Zasady sporządzania
  • Zasady bilansowe

Operacje gospodarcze: 3h

  • Definicje zdarzenia gospodarczego i operacji gospodarczej - różnice
  • Rodzaje operacji gospodarczych
  • Dokumentacja operacji gospodarczych- dowody księgowe (rodzaje i ich wypełnianie)

Konto księgowe: 4h

  • Definicja i istota konta księgowego (konto  teowe)
  • Składniki konta księgowego (strony konta,saldo początkowe, saldo końcowe,obroty)
  • Konta aktywów i pasywów - zasady działania
  • Otwieranie podwójnego, zamykanie kont
  • Zasada podwójnego zapisu na kontach
 Zestawienie obrotów i sald, jako narzędzie sprawdzania poprawności księgowań (zasady funkcjonowania i sporządzania): 7h

Konta wynikowe kosztów i przychodów: 7h

  • Szczegółowa charakterystyka przychodów
  • Szczegółowa charakterystyka i klasyfikacja kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego
  • Rachunek zysków i strat w zarysie ogólnym
 Koszty wg zespołu 4: 7h
  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 4
  • Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym
 Koszty wg zespołu 5: 7h
  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 5
  • Rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym

 Zajęcia komputerowe: PŁATNIK: 21h

  • Kartoteka płatnika- wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
  • Kartoteka ubezpieczonego - wprowadzanie danych ubezpieczonych
  • Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCNA
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
  • Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
  • Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów

 Zajęcia komputerowe: OPTIMA MODUŁ Księga Podatkowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 28h

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Wprowadzenie banków, urzędów, właścicieli
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
  • Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
  • Zapisy bezpośrednie w KPiR
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na umowę o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

 Zajęcia komputerowe: OPTIMA MODUŁ Księga Handlowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 28h

  • Zakładanie nowej bazy
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Generowanie planu kont
  • Omówienie i modyfikacja planu kont
  • Wprowadzenie bilansu otwarcia
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do dzienników
  • Zapisy bezpośrednie w dziennikach
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczane wypłat
  • Schematy ksiegowe
  • Sporządzanie wydruków

KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe 

WARUNKI NAUKI:

  • wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
  • w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
  • na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
  • pracujemy na autorskich programach nauczania
  • tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem

 

WYKŁADOWCY:

Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający certyfikat księgowy, na co dzień pracujący na najpopularniejszych programach księgowych (Optima, Symfonia, Enova) na stanowiskach samodzielnych i głównych księgowych.

MIEJSCE I CZAS PROWADZENIA ZAJĘĆ:

Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy 

CO SŁUCHACZ UZYSKUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?

  • zaświadczenie MEN o ukończeniu kursu 
  • certyfikat 
  • certyfikat znajomości OPTIMY Księga Handlowa, Płace i Kadry, Księga Podatkowa oraz Środki Trwałe 

Obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.