Samodzielny księgowy z programem Optima i Płatnik (od podstaw)

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, PROSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.

      BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO TERMINIE O OPŁATY REZERWACYJNEJ. 

DLA KOGO?

Kurs skierowany jest do osób nie mających wcześniej styczności z księgowością. Kurs adresowany jest do osób pragnących zdobyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość  dużych firm (pełna księgowość) na programie Optima.

CELE SZCZEGÓŁOWE KURSU:

Absolwent szkolenia w zakresie wiedzy:

  •   Zna rodzaje składek ubezpieczeniowych
  •   Zna charakterystykę aktywów i pasywów
  •   Zna zasadę funkcjonowania kont wynikowych
  •   Zna podstawowe zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, prawnych i podatku Vat
  •   Zna zasady prowadzenia w firmie obrotu materiałowego, towarowego i wyrobami gotowymi
  •   Zna metody amortyzacji

 

Absolwent szkolenia w zakresie umiejętności:

  •   Potrafi wypełnić dokumenty zusowskie zgłoszeniowe i rozliczeniowe papierowo i w programie Płatnik
  •   Potrafi wypełnić deklaracje podatkowe
  •   Potrafi założyć firmę, wprowadzić dokumenty księgowe ( rachunki, faktury, listy płac, itd.) sporządzić deklaracje podatkowe w programie księgowym Optima Księga Handlowa
  •   Potrafi pisać schematy księgowe: dotyczące faktur zakupowych,  faktur sprzedażowych, amortyzacji, listy płac itd.
  •   Potrafi stosować metodę LIFO, FIFO
  •   Potrafi liczyć amortyzację

WYMAGANIA:

Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.

PROGRAM:

Klasyfikacja i charakterystyka składników majątku i źródeł ich finansowania: 2h

  • Szczegółowa charakterystyka aktów (trwałe i obrotowe)
  • Szczegółowa charakterystyka pasywów (kapitały własne i obce)

Bilans: 2h

  • Pojęcie i wymogi formalne
  • Zasady sporządzania
  • Zasady bilansowe

Operacje gospodarcze: 2h

  • Definicje zdarzenia gospodarczego i operacji gospodarczej - różnice
  • Rodzaje operacji gospodarczych
  • Dokumentacja operacji gospodarczych- dowody księgowe (rodzaje i ich wypełnianie)

Konto księgowe: 2h

  • Definicja i istota konta księgowego (konto  teowe)
  • Składniki konta księgowego (strony konta,saldo początkowe, saldo końcowe,obroty)
  • Konta aktywów i pasywów - zasady działania
  • Otwieranie podwójnego, zamykanie kont
  • Zasada podwójnego zapisu na kontach
 

Zestawienie obrotów i sald, jako narzędzie sprawdzania poprawności księgowań (zasady funkcjonowania i sporządzania): 4h


Podatek VAT: 2h

  • Idea podatku od wartości dodanej (VAT)
  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji
  • Deklaracja VAT 7 i VAT -7K
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Zasada księgowania na kontach księgowych, przeksięgowanie VAT-u na koniec miesiąca
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Zwolnienia z VAT -podmiotowe i przedmiotowe
  • Faktury VAT
  • Zasady sporządzania faktur VAT
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów
  • Ustalanie daty dokonywania odliczeń podatku VAT
  • Zasady i terminy sporządzania deklaracji (miesięcznej lub kwartalnej)
  • Ustalanie kwot do zapłaty

Konta wynikowe: 1h

  • Zasady funkcjonowania kont wynikowych
  • Wynik finansowy
  • Kategorie wpływające na wynik finansowy - przychody i koszty
 

Kategorie przychodów i kosztów: 5h

  • Szczegółowa charakterystyka przychodów
  • Szczegółowa charakterystyka i klasyfikacja kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego
  • Rachunek zysków i strat w zarysie ogólnym
 

Koszty wg zespołu 4: 8h

  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 4
  • Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym
 

Koszty wg zespołu 5: 4h

  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 5
  • Rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym

 

Zajęcia komputerowe: PŁATNIK: 8h

  • Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
  • Kartoteka płatnika
  • Wprowadzanie danych ubezpieczonych
  • Kartoteka ubezpieczonego
  • Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCZA
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
  • Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
  • Korekty dokumentów rozliczeniowych
  • Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów

 

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Podatkowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Wprowadzenie banków, urzędów, właścicieli
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
  • Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
  • Zapisy bezpośrednie w KPiR
  • Rozliczanie samochodów
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na umowę o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

 

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h

  • Zakładanie nowej bazy
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Generowanie planu kont
  • Omówienie i modyfikacja planu kont
  • Wprowadzenie bilansu otwarcia
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do dzienników
  • Zapisy bezpośrednie w dziennikach
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Schematy ksiegowe
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczane wypłat
  • Sporządzanie wydruków

Ewidencja rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych: 2 h

  • Kasa
  • Rachunek bankowy

Rozrachunki: 4 h

  • Rozrachunki publiczno-prawne
  • Rozrachunki z pracownikami

Obrót materiałowy: 4 h

  • Pojęcie i klasyfikacja materiałów
  • Rodzaje cen ewidencyjnych materiałów
  • Zakup materiałów i jego rozliczenie
  • Ewidencja rozchodu materiałów

Obrót towarowy: 4 h

  • Zakup towarów i jego rozliczenie
  • Ewidencja rozchodu towarów

Obrót wyrobami gotowymi: 4 h

  • Ewidencja obrotu wyrobami gotowymi

Środki trwałe: 4 h

  • Pojęcie i ewidencja środków trwałych
  • Środki trwałe: 4 h
  • Amortyzacja liniowa i degresywna
  • Zakup, sprzedaż, darowizna środka trwałego

Środki trwałe w budowie: 4 h

  • Ewidencja nakładów na środki trwałe w budowie
  • Koszty bezpośrednie i pośrednie
  • Wartość początkowa środków trwałych

Kapitały: 2 h

  • Kapitały w różnych formach prawno-organizacyjnych
  • Formy wniesienia kapitałów
  • Podwyższenie kapitału

Międzyokresowe Rozliczenie Kosztów: 2 h

  • Rozliczenia międzyokresowe kosztów: czynne i bierne
  • Rozliczenia międzyokresowe przychodów

Zamknięcie ksiąg rachunkowych, ustalenie wyniku finansowego i sporządzanie sprawozdań finansowych: 12 h

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa - zaawansowana: 16 h      

    • Zakładanie nowej bazy
    • Omówienie konfiguracji firmy
    • Generowanie planu kont

     Import usług:

     •  Ewidencja importu usług w rejestrze VAT
     •  Generowanie dokumentów wewnętrznych
     •  Ujęcie importu usług w deklaracji VAT-7

     Odwrotne obciążenie:

     • Ewidencjonowanie faktur, dla których podatnikiem jest nabywca
     • Generowanie dokumentów wewnętrznych

     Świadczenie usług w UE:

     • Ewidencja sprzedaży usług UE w rejestrze VAT
     • Ujęcie sprzedaży usług UE w deklaracji VAT-7

     Świadczenie usług poza UE:

     • Ewidencja eksportu usług w rejestrze VAT
     • Ujęcie eksportu usług w deklaracji VAT-7

     Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

    • Ewidencja WNT w rejestrze VAT
    • Ujęcie WNT w deklaracji VAT-7 I deklaracji VAT UE

     Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:

    • Ewidencja WDT w rejestrze VAT
    • Ujęcie WDT w deklaracji VAT-7 I deklaracji VAT UE

     Faktury zaliczkowe i faktury końcowe:

      • Ewidencja faktur zaliczkowych w rejestrze VAT
      • Ewidencja faktur końcowych w rejestrze VAT
      • Księgowanie faktur zaliczkowych
      • Księgowanie faktur końcowych

    Rejestry i raporty kasowo-bankowe w praktyce:

     •  Wprowadzenie wyciągu walutowego

    • Rozliczenie płatności walutowych
    • Różnice kursowe

     Rozliczenia międzyokresowe kosztów

     Zaawansowane schematy księgowe

     Czynności przy zamknięciu miesiąca

     Czynności przy zamknięciu roku

     Jednolity plik kontrolny

     Sporządzanie wydruków

 

 KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe oraz wersję demonstracyjną systemu Optima na płycie CD
  • serwis kawowy

WARUNKI NAUKI:

  • wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
  • w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
  • na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
  • pracujemy na autorskich programach nauczania
  • tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem

WYKŁADOWCY:

Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający certyfikat księgowy, na co dzień pracujący na najpopularniejszych programach księgowych (Optima, Symfonia, Enova) na stanowiskach samodzielnych i głównych księgowych.

MIEJSCE I CZAS PROWADZENIA ZAJĘĆ:

Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy 

CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI:

 

 

CO SŁUCHACZ UZYSKUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?

  • zaświadczenie MEN o ukończeniu kursu w języku polskim oraz angielskim
  • certyfikat Specjalisty ds. rachunkowości kod zawodu: 241103
  • certyfikat znajomości SYMFONII Finanse i Księgowość i SYMFONII Środki Trwałe – wydawany przez producenta programu
  • certyfikat znajomości OPTIMY Księga Handlowa i Środki Trwałe - wydawany przez producenta programu

Wszystkie zaświadczenia wydawane są po uzyskaniu przez kursanta pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.

  

GWARANCJA SATYSFAKCJI:

U nas nie stracisz zajęć– bezpłatnie odrabiasz je w innym terminie. 
Jeśli nie możesz uczestniczyć w szkoleniu z jakiegokolwiek powodu, napisz do nas e-mail na adres: biuro@kursywkrakowie.pl  co najmniej dwa dni przed planowaną nieobecnością. Brak informacji lub nieprzyjście na zajęcia skutkuje bezpowrotną utratą możliwości odrabiania zajęć.

Firma zaproponuje możliwość odrobienia zajęć z inną grupą, zaproponowany termin należy potwierdzić najpóźniej na dwa dni przed, aby nie blokować możliwości odrobienia innym osobom. Nieuczestnictwo w odrabianych zajęciach skutkuje brakiem możliwości odrobienia zajęć w innym terminie.

Pierwszeństwo do udziału w zajęciach mają uczestnicy zapisani na daną edycję.