Profesjonalny pracownik biurowy z elementami kadr i płac i księgowości

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, POSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.

      BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO TERMINIE                   OPŁATY REZERWACYJNEJ. 

DLA KOGO ?

Kurs skierowany jest do osób, pragnących pracować na stanowiskach biurowych wymagających znajomości elementów kadr i płac oraz księgowości.

WYMAGANIA:

Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.

PROGRAM:

 

Funkcjonowanie firmy: 1h

  • Formy prawne przedsiębiorstw
  • Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i różne sposoby rozliczania

 

Zakładanie działalności gospodarczej: 4h

  • Podstawy i procedury prawne z zakresu zakładania i funkcjonowania firmy
  • Obowiązki związane z zakładaniem działalności gospodarczej
  • Wypełnianie dokumentów związanych z rejestracją działalności gospodarczej

 

Dokumenty księgowe: 1h

  • Rodzaje dokumentów księgowych
  • Elementy dokumentu księgowego
  • Sporządzanie dokumentów księgowych

 

Zobowiązania podatkowe-podatek od wartości dodanej (VAT): 2h

  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji. Deklaracja VAT-R
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów

 

Zobowiązania podatkowe-podatek od osób fizycznych Podatkowa księga PKPiR: 8h

  • Rodzaje dokumentów księgowych oraz ich ewidencja w podatkowej książce przychodów i rozchodów
  • Dokumenty zakupu i sprzedaży
  • Dokumenty wewnętrzne
  • Sposób prowadzenia ewidencji księgowej
  • Kolumny PKPiR
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Podatek progresywny
  • Podatek liniowy
  • Zamkniecie miesiąca
  • Zamknięcie roku
  • Ewidencja obrotu magazynowego w PKPiR – okresowe ustalanie stanu zapasów
  • Zamknięcie okresu rozliczeniowego z uwzględnieniem inwentaryzacji

 

Wynagrodzenia i inne formy zatrudniania pracowników: 4h

  • Sporządzanie listy płac
  • Wyliczanie umów zleceń
  • Wyliczanie umów o dzieło

 

Ubezpieczenia społeczne oraz obowiązki pracodawcy i płatnika wobec ZUS i Urzędu Skarbowego: 4h

  • Regulacje prawne ubezpieczeń społecznych w Polsce
  • Rodzaje ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych
  • Podstawa wymiaru ubezpieczeń
  • Zasady rozliczeń z ZUS
  • Deklaracje zgłoszeniowe ZZA, ZUA
  • Deklaracje rozliczeniowe DRA, RCA, RZA, RSA
  • Kartoteka przychodów pracownika
  • Deklaracje PIT4R i PIT 11

 

Klasyfikacja i charakterystyka składników majątku i źródeł ich finansowania: 2h

  • Szczegółowa charakterystyka aktów (trwałe i obrotowe)
  • Szczegółowa charakterystyka pasywów (kapitały własne i obce)

Bilans: 2h

  • Pojęcie i wymogi formalne
  • Zasady sporządzania
  • Zasady bilansowe

Operacje gospodarcze: 2h

  • Definicje zdarzenia gospodarczego i operacji gospodarczej - różnice
  • Rodzaje operacji gospodarczych
  • Dokumentacja operacji gospodarczych- dowody księgowe (rodzaje i ich wypełnianie)

Konto księgowe: 2h

  • Definicja i istota konta księgowego (konto  teowe)
  • Składniki konta księgowego (strony konta,saldo początkowe, saldo końcowe,obroty)
  • Konta aktywów i pasywów - zasady działania
  • Otwieranie podwójnego, zamykanie kont
  • Zasada podwójnego zapisu na kontach
 

Zestawienie obrotów i sald, jako narzędzie sprawdzania poprawności księgowań (zasady funkcjonowania i sporządzania): 4h


Podatek VAT: 2h

  • Idea podatku od wartości dodanej (VAT)
  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji
  • Deklaracja VAT 7 i VAT -7K
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Zasada księgowania na kontach księgowych, przeksięgowanie VAT-u na koniec miesiąca
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Zwolnienia z VAT -podmiotowe i przedmiotowe
  • Faktury VAT
  • Zasady sporządzania faktur VAT
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów
  • Ustalanie daty dokonywania odliczeń podatku VAT
  • Zasady i terminy sporządzania deklaracji (miesięcznej lub kwartalnej)
  • Ustalanie kwot do zapłaty

Konta wynikowe: 1h

  • Zasady funkcjonowania kont wynikowych
  • Wynik finansowy
  • Kategorie wpływające na wynik finansowy - przychody i koszty
 

Kategorie przychodów i kosztów: 5h

  • Szczegółowa charakterystyka przychodów
  • Szczegółowa charakterystyka i klasyfikacja kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego
  • Rachunek zysków i strat w zarysie ogólnym
 

Koszty wg zespołu 4: 8h

  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 4
  • Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym
 

Koszty wg zespołu 5: 4h

  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 5
  • Rachunek zysków i strat w wariancie kalkulacyjnym

 

Zajęcia komputerowe: PŁATNIK: 8h

  • Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
  • Kartoteka płatnika
  • Wprowadzanie danych ubezpieczonych
  • Kartoteka ubezpieczonego
  • Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCZA
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
  • Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
  • Korekty dokumentów rozliczeniowych
  • Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów

 

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Podatkowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Wprowadzenie banków, urzędów, właścicieli
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
  • Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
  • Zapisy bezpośrednie w KPiR
  • Rozliczanie samochodów
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na umowę o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

 

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa, Płace i Kadry, Środki Trwałe: 16h

  • Zakładanie nowej bazy
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Generowanie planu kont
  • Omówienie i modyfikacja planu kont
  • Wprowadzenie bilansu otwarcia
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do dzienników
  • Zapisy bezpośrednie w dziennikach
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Schematy ksiegowe
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczane wypłat
  • Sporządzanie wydruków

Organizacja pracy sekretariatu: 2 h

  • Schemat organizacyjny, zadania sekretariatu
  • Organizacja obiegu dokumentów, przyjmowanie korespondencji
  • Klasyfikacja dokumentów i systemy przechowywania akt
  • Korespondencja biurowa
  • Redagowanie pism i listów

Etyka i kultura zawodu: 1 h

  • Autoprezentacja
  • Strój
  • Profesjonalna obsługa klientów
  • Organizacja zebrań i narad
  • Zwroty grzecznościowe
  • Prowadzenie rozmów także telefoniczne
  • Rozwiązywanie konfliktów

Profesjonalna obsługa klienta i gościa firmy: 2 h

  • Etapy profesjonalnej obsługi klienta
  • Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Sztuka skutecznego komunikowania się przez telefon

Komunikacja w firmie: 1 h

  • Rola pierwszego kontaktu, znaczenie mowy ciała
  • Efektywna komunikacja
  • Elementy pozytywnej autoprezentacji
  • Podstawowe techniki asertywności

Sporządzanie dokumentacji: 2 h

  • notatki
  • protokoły
  • zaproszenia
  • notatki służbowe
  • zaświadczenia
  • zestawienia

 

Organizacja zebrań i narad: 2 h

  • Przygotowanie poczęstunku
  • Porządek spotkania

Obsługa urządzeń biurowych: 6 h

  • Skaner, drukarka, kserokopiarka

 

Wykorzystanie komputera w pracy biurowej: 8 h

 

KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe oraz wersję demonstracyjną systemu Optima na płycie CD
  • serwis kawowy

WARUNKI NAUKI:

  • wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
  • w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
  • na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
  • pracujemy na autorskich programach nauczania
  • tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem

WYKŁADOWCY:

Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, na co dzień pracujący w działach kadr i płac dużych firm.

MIEJSCE I CZAS ZAJĘĆ:

Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy (ul. Świętokrzyska 12 pok. 421 , 30 – 015 Kraków)

CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI:

 

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty za kurs na raty, bez żadnych dodatkowych kosztów.

 

CO SŁUCHACZ OTRZYMUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?

  • zaświadczenie MEN o ukończeniu kursu w języku polskim oraz angielskim
  • certyfikat znajomości OPTIMY Księga Podatkowa - wydawany przez producenta programu

Wszystkie zaświadczenia wydawane są po uzyskaniu przez kursanta pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.

GWARANCJA SATYSFAKCJI:

U nas nie stracisz zajęć– bezpłatnie odrabiasz je w innym terminie. 
Jeśli nie możesz uczestniczyć w szkoleniu z jakiegokolwiek powodu, napisz do nas e-mail na adres: biuro@kursywkrakowie.pl  co najmniej dwa dni przed planowaną nieobecnością. Brak informacji lub nieprzyjście na zajęcia skutkuje bezpowrotną utratą możliwości odrabiania zajęć.

Firma zaproponuje możliwość odrobienia zajęć z inną grupą, zaproponowany termin należy potwierdzić najpóźniej na dwa dni przed, aby nie blokować możliwości odrobienia innym osobom. Nieuczestnictwo w odrabianych zajęciach skutkuje brakiem możliwości odrobienia zajęć w innym terminie.

Pierwszeństwo do udziału w zajęciach mają uczestnicy zapisani na daną edycję.