Księgowość komputerowa z programem Płatnik i Optima - 80 h

Tryb:Termin:Ilość godzin:Cena:

WEEKENDOWY - ZAJĘCIA: SOBOTA I NIEDZIELA OD 9:00 DO 15:00 - WOLNE MIEJSCA!

16.06.2018 - 15.07.2018 80h (1h=45minut) 1400zł

RANNY - ZAJĘCIA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU OD 9:00 DO 15:00  WOLNE MIEJSCA!

16.07.2018 - 27.07.2018 80h (1h=45minut) 1000zł

RANNY - ZAJĘCIA OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU OD 9:00 DO 15:00  WOLNE MIEJSCA!

17.09.2018 - 28.09.2018 80h (1h=45minut) 1000zł

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, PROSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.

      BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO TERMINIE                   OPŁATY REZERWACYJNEJ. 

 

 

DLA KOGO:

Kurs skierowany jest do osób nie mających wcześniej styczności z księgowością. Kurs adresowany jest do osób pragnących zdobyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość małych, średnich i  dużych firm (pełna księgowość) na programie Optima.

CELE SZCZEGÓŁOWE KURSU:

Absolwent szkolenia w zakresie wiedzy:

  • Zna procedurę zakładania firmy
  • Zna różnice między formami prawno-organizacyjnymi  prowadzenia działalności gospodarczej
  • Zna zasady sporządzania dokumentów księgowych  Zna rodzaje prowadzenia księgowości małych i średnich firm
  • Zna rodzaje składek ubezpieczeniowych
  • Zna charakterystykę aktywów i pasywów
  • Zna zasadę funkcjonowania kont wynikowych Zna podstawowe zagadnienia dotyczące podatku dochodowego od osób fizycznych, prawnych i podatku Vat

Absolwent szkolenia w zakresie umiejętności:

  •  Potrafi zarejestrować jednoosobowa działalność gospodarczej
  •  Potrafi wypełnić rachunek, fakturę, fakturę korygującą, notę korygującą
  •  Potrafi wypełnić dokumenty zusowskie zgłoszeniowe i rozliczeniowe papierowo i w programie Płatnik
  •  Potrafi wyliczyć podatek na zasadach ogólnych i podatek liniowy
  •  Potrafi wypełnić deklaracje podatkowe
  •  Potrafi założyć firmę, wprowadzić dokumenty księgowe ( rachunki, faktury, listy płac, itd.) sporządzić deklaracje podatkowe w programie księgowym Optima Księga Podatkowa oraz Optima Księga Handlowa

WYMAGANIA:

Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.

PROGRAM:

Funkcjonowanie firmy: 1h

  • Formy prawne przedsiębiorstw
  • Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i różne sposoby rozliczania

 Zakładanie działalności gospodarczej: 4h

  • Podstawy i procedury prawne z zakresu zakładania i funkcjonowania firmy
  • Obowiązki związane z zakładaniem działalności gospodarczej
  • Wypełnianie dokumentów związanych z rejestracją działalności gospodarczej

 Dokumenty księgowe: 1h

  • Rodzaje dokumentów księgowych
  • Elementy dokumentu księgowego
  • Sporządzanie dokumentów księgowych

Zobowiązania podatkowe-podatek od wartości dodanej (VAT): 2h

  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji. Deklaracja VAT-R
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów

 Zobowiązania podatkowe-podatek od osób fizycznych Podatkowa księga PKPiR: 8h

  • Rodzaje dokumentów księgowych oraz ich ewidencja w podatkowej książce przychodów i rozchodów
  • Dokumenty zakupu i sprzedaży
  • Dokumenty wewnętrzne
  • Sposób prowadzenia ewidencji księgowej
  • Kolumny PKPiR
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Podatek progresywny
  • Podatek liniowy
  • Zamkniecie miesiąca
  • Zamknięcie roku
  • Ewidencja obrotu magazynowego w PKPiR – okresowe ustalanie stanu zapasów
  • Zamknięcie okresu rozliczeniowego z uwzględnieniem inwentaryzacji

 Wynagrodzenia i inne formy zatrudniania pracowników: 4h

  • Sporządzanie listy płac
  • Wyliczanie umów zleceń
  • Wyliczanie umów o dzieło

 Ubezpieczenia społeczne oraz obowiązki pracodawcy i płatnika wobec ZUS i Urzędu Skarbowego : 4h

  • Regulacje prawne ubezpieczeń społecznych w Polsce
  • Rodzaje ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych
  • Podstawa wymiaru ubezpieczeń
  • Zasady rozliczeń z ZUS
  • Deklaracje zgłoszeniowe ZFA, ZPA, ZZA, ZUA
  • Deklaracje rozliczeniowe DRA, RCA, RZA, RSA
  • Kartoteka przychodów pracownika
  • Deklaracje PIT4R i PIT 11

 Klasyfikacja i charakterystyka składników majątku i źródeł ich finansowania: 2h

  • Szczegółowa charakterystyka aktywów (trwałe i obrotowe)
  • Szczegółowa charakterystyka pasywów (kapitały własne i obce)

 Bilans: 1h

  • Pojęcie i wymogi formalne
  • Zasady sporządzania
  • Zasady bilansowe

 Operacje gospodarcze: 1h

  • Definicje zdarzenia gospodarczego i operacji gospodarczej - różnice
  • Rodzaje operacji gospodarczych
  • Dokumentacja operacji gospodarczych - dowody księgowe (rodzaje i ich wypełnianie)

 Konto księgowe: 2h

  • Definicja i istota konta księgowego (konto teowe)
  • Składniki konta księgowego (strony konta, saldo początkowe, saldo końcowe, obroty)
  • Konta aktywów i pasywów - zasady działania
  • Otwieranie i zamykanie kont
  • Zasada podwójnego zapisu na kontach

 

Zestawianie obrotów i sald, jako narzędzie sprawdzania poprawności księgowań (zasady funkcjonowania i sporządzania): 2h

 

Konta wynikowe: 2h

  • Zasady funkcjonowania kont wynikowych
  • Wynik finansowy
  • Kategorie wpływające na wynik finansowy - przychody i koszty

Kategorie przychodów i kosztów: 2h

  • Szczegółowa charakterystyka przychodów
  • Szczegółowa charakterystyka i klasyfikacja kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego
  • Rachunek zysków i strat w zarysie ogólnym

Koszty wg zespołu 4: 4h

  • Szczegółowa klasyfikacja i charakterystyka kosztów
  • Zasady ustalania wyniku finansowego wg kont zespołu 4
  • Rachunek zysków i strat w wariancie porównawczym

Zajęcia komputerowe: PŁATNIK: 8h

  • Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
  • Kartoteka płatnika
  • Wprowadzanie danych ubezpieczonych
  • Kartoteka ubezpieczonego
  • Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCZA
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
  • Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
  • Korekty dokumentów rozliczeniowych
  • Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Podatkowa: 16h 

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Wprowadzenie banków,urzędów,właścicieli
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
  • Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
  • Zapisy bezpośrednie w KPiR
  • Rozliczanie samochodów
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych 
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Handlowa: 16h

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Generowanie planu kont
  • Omówienie i modyfikacja planu kont
  • Wprowadzenie bilansu otwarcia
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do dzienników
  • Zapisy bezpośrednie w dziennikach
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych 
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Schematy księgowe 
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe oraz wersję demonstracyjną systemu Optima na płycie CD
  • serwis kawowy

 

WARUNKI NAUKI:

  • wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
  • w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
  • na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
  • pracujemy na autorskich programach nauczania
  • tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem

 

WYKŁADOWCY:

Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający certyfikat księgowy, na co dzień pracujący na najpopularniejszych programach księgowych (Optima, Symfonia, Enova) na stanowiskach samodzielnych i głównych księgowych.

MIEJSCE I CZAS PROWADZENIA ZAJĘĆ:

Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy 

CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI:

Istnieje możliwość rozłożenia opłaty za kurs na raty, bez żadnych dodatkowych kosztów.

Zainteresowane osoby wpłacają zaliczkę w wysokości 200 zł, po otrzymaniu maila, że kurs rusza w terminie. Pozostała należność jest spłacana w całości w ciągu 7 dni od rozpoczęcia szkolenia lub w ratach według harmonogramu zamieszczonego na stronie internetowej.

CO SŁUCHACZ UZYSKUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?

  • zaświadczenie MEN o ukończeniu kursu w języku polskim oraz angielskim
  • certyfikat Księgowego kod zawodu: 331301
  • certyfikat znajomości OPTIMY Księga Podatkowa i OPTIMY Księga Handlowa - wydawany przez producenta programu

Wszystkie zaświadczenia wydawane są po uzyskaniu przez kursanta pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.

WZORY ZAŚWIADCZEŃ:

   

GWARANCJA SATYSFAKCJI:

U nas nie stracisz zajęć– bezpłatnie odrabiasz je w innym terminie. 
Jeśli nie możesz uczestniczyć w szkoleniu z jakiegokolwiek powodu, napisz do nas e-mail na adres: biuro@kursywkrakowie.pl  co najmniej dwa dni przed planowaną nieobecnością. Brak informacji lub nieprzyjście na zajęcia skutkuje bezpowrotną utratą możliwości odrabiania zajęć.

Firma zaproponuje możliwość odrobienia zajęć z inną grupą, zaproponowany termin należy potwierdzić najpóźniej na dwa dni przed, aby nie blokować możliwości odrobienia innym osobom. Nieuczestnictwo w odrabianych zajęciach skutkuje brakiem możliwości odrobienia zajęć w innym terminie.

Pierwszeństwo do udziału w zajęciach mają uczestnicy zapisani na daną edycję.