Księgowość komputerowa małych i średnich firm z elementami kadr i płac, programem Optima, Symfonia i Płatnik

ABY ZAPISAĆ SIĘ NA KURS, POSIMY O PRZESŁANIE MAILOWO LUB PRZEKAZANIE TELEFONICZNIE DANYCH KONTAKTOWYCH: IMIĘ, NAZWISKO, NUMER TELEFONU, ADRES E-MAIL ORAZ PODANIE NAZWY I TERMINU KURSU NA KTÓRY DOKONYWANY JEST ZAPIS.

      BARDZO PROSIMY O WCZEŚNIEJSZE NIE WPŁACANIE ZALICZEK, POINFORMUJEMY PAŃSTWA MAILOWO TERMINIE                   OPŁATY REZERWACYJNEJ. 

DLA KOGO?

Kurs skierowany jest do osób nie mających wcześniej styczności z księgowością. Kurs adresowany jest do osób planujących ropocząć własną działalność gospodarczą oraz osób pragnących zdybyć wiedzę pozwalającą prowadzić księgowość oraz płace małych i średnich firm.

CELE SZCZEGÓŁOWE KURSU:

 Absolwent szkolenia w zakresie wiedzy:

  • Zna procedurę zakładania firmy
  • Zna różnice między formami prawno-organizacyjnymi  prowadzenia działalności gospodarczej
  • Zna zasady sporządzania dokumentów księgowych
  • Zna rodzaje prowadzenia księgowości małych i średnich firm
  • Zna rodzaje składek ubezpieczeniowych

 

  Absolwent szkolenia w zakresie umiejętności:

  • Potrafi zarejestrować jednoosobowa działalność gospodarczą
  • Potrafi wypełnić rachunek, fakturę, fakturę korygującą, notę korygującą
  • Potrafi wypełnić dokumenty zusowskie zgłoszeniowe oraz rozliczeniowe papierowo i w programie Płatnik
  • Potrafi wyliczyć podatek na zasadach ogólnych i podatek liniowy
  • Potrafi wypełnić deklaracje podatkowe
  • Potrafi założyć firmę, wprowadzić dokumenty księgowe ( rachunki, faktury, listy płac, itd.) sporządzić deklaracje podatkowe w programie księgowym Optima Księga Podatkowa oraz Symfonia Mała Księgowość

WYMAGANIA:

Wiedza i umiejętności: elementarna wiedza ekonomiczna, z informatyki - podstawowa umiejętność obsługi komputera. Istotna jest umiejętność analitycznego myślenia oraz predyspozycje do działania na liczbach. Stan zdrowia umożliwiający pracę na komputerze /wymagania od uczestników w zakresie zdrowotnym nie różnią się od wymagań potrzebnych do nauki w szkole uczącej zawodów w zbliżonych kierunkach/.

PROGRAM:

Wprowadzenie: 1 h

  • Formy prawne przedsiębiorstw
  • Formy prawno-organizacyjne przedsiębiorstw i różne sposoby rozliczania

Zakładanie działalności gospodarczej: 2 h

  • Obowiązki związane z zakładaniem działalności gospodarczej
  • Wypełnianie dokumentów związanych z rejestracją działalności gospodarczej

Dokumenty księgowe: 1 h

  • Rodzaje dokumentów księgowych
  • Elementy dokumentu księgowego
  • Sporządzanie dokumentów księgowych

Wynagrodzenia i inne formy zatrudniania pracowników: 4 h

  • Sporządzanie listy płac
  • Wyliczanie umów zleceń
  • Wyliczanie umów o dzieło

Ubezpieczenia społeczne oraz obowiązki pracodawcy i płatnika wobec ZUS i Urzędu Skarbowego : 4 h

  • Regulacje prawne ubezpieczeń społecznych w Polsce
  • Rodzaje ubezpieczeń obowiązkowych i dobrowolnych
  • Podstawa wymiaru ubezpieczeń
  • Zasady rozliczeń z ZUS
  • Deklaracje zgłoszeniowe ZFA, ZPA, ZZA, ZUA
  • Deklaracje rozliczeniowe DRA, RCA, RZA, RSA
  • Kartoteka przychodów pracownika
  • Deklaracje PIT4R i PIT 11

Obliczanie wynagrodzenia urlopowego oraz ekwiwalentu pieniężnego za urlop: 4 h

  • Zasady udzielania urlopów pracowniczych i innych zwolnień od pracy
  • Sposób obliczania wynagrodzenia i ekwiwalentu za urlop wypoczynkowy

Wynagrodzenie za czas choroby oraz świadczenia z ubezpieczenia społecznego: 4 h

  • Wynagrodzenie za czas choroby
  • Zasiłki z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego
  • Ustalanie prawa do zasiłku
  • Okres zasiłkowy
  • Ustalanie podstawy wymiaru wynagrodzenie za czas choroby i zasiłków
  • Składniki stałe i zmienne w podstawie wymiaru zasiłku chorobowego
  • Wynagrodzenie wypłacone pracownikowi z tytułu umowy zlecenia lub umowy o dzieło w podstawie wymiaru zasiłku

Idea podatku od wartości dodanej (VAT): 2 h

  • Pojęcie podatnika VAT i zasady rejestracji. Deklaracja VAT-R
  • Ogólna zasada rozliczania podatku należnego i naliczonego
  • Czynności opodatkowane, rodzaje stawek VAT i zasady ich ustalania
  • Ewidencja dla celów podatku VAT
  • Rejestr sprzedaży
  • Rejestr zakupów
  • Ustalanie daty dokonywania odliczeń podatku VAT

Podatkowa księga PKPiR: 14 h

  • Rodzaje dokumentów księgowych ewidencjonowanych w księdze oraz rodzaje operacji gospodarczych
  • Dokumenty zakupu i sprzedaży
  • Dokumenty wewnętrzne
  • Sposób prowadzenia ewidencji księgowej
  • Kolumny PKPiR
  • Podatek dochodowy od osób fizycznych
  • Podatek progresywny
  • Podatek liniowy
  • Zamkniecie miesiąca
  • Zamknięcie roku
  • Ewidencja obrotu magazynowego w PKPiR – okresowe ustalanie stanu zapasów
  • Zamknięcie okresu rozliczeniowego z uwzględnieniem inwentaryzacji

Zajęcia komputerowe: program PŁATNIK: 8 h

  • Wprowadzenie płatnika do rejestru płatników
  • Kartoteka płatnika
  • Wprowadzanie danych ubezpieczonych
  • Kartoteka ubezpieczonego
  • Zgłoszenie ubezpieczonych do ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych zgłoszenie członków rodziny ubezpieczonego do ubezpieczenia zdrowotnego – druki ZUA, ZZA, ZCZA
  • Tworzenie dokumentów rozliczeniowych - RZA, RCA, RSA, DRA
  • Korekty dokumentów zgłoszeniowych - ZUA, ZIUA
  • Korekty dokumentów rozliczeniowych
  • Tworzenie zestawu i wysłanie dokumentów

Zajęcia komputerowe: OPTIMA Księga Podatkowa: 8 h

  • Zakładanie nowej bazy danych
  • Omówienie konfiguracji firmy
  • Wprowadzenie banków,urzędów,właścicieli
  • Wprowadzenie kontrahentów
  • Definiowanie rejestrów kasowo-bankowych
  • Dodawanie nowych rejestrów kasowo-bankowych
  • Definiowanie nowych rejestrów VAT
  • Księgowanie faktur zakupowych FVZ i FVS do rejestrów
  • Sporządzanie deklaracji VAT-7
  • Przenoszenie dokumentów z rejestrów VAT do KPiR
  • Zapisy bezpośrednie w KPiR
  • Rozliczanie samochodów
  • Ewidencja wyposażenia
  • Ewidencja środków trwałych 
  • Naliczanie amortyzacji oraz sporządzanie dokumentów OT i LT
  • Zatrudnianie pracowników na podstawie umowy o pracę i umów cywilnoprawnych
  • Sporządzanie listy płac
  • Naliczanie wypłat
  • Sporządzanie wydruków

Zajęcia komputerowe: SYMFONIA Mała Księgowość: 8 h

  • Zakładanie nowej firmy
  • Kartoteki
  • Definiowanie dokumentów i rejestrów
  • Wprowadzanie dokumentów: FVZ, FVS
  • Przeglądanie dokumentów w buforze
  • Księgowanie dokumentów
  • Deklaracja VAT-7
  • Ustalanie zaliczek na podatek dochodowy

KAŻDY SŁUCHACZ KURSU OTRZYMUJE:

  • materiały szkoleniowe oraz wersję demonstracyjną systemu Optima na płycie CD
  • serwis kawowy

WARUNKI NAUKI:

  • wykłady i ćwiczenia kursu prowadzone są z wykorzystaniem nowoczesnych technik multimedialnych, uzupełniane materiałami księgowymi(druki, dowody księgowe)
  • w pracowni księgowości/ kadr i płac każdy uczestnik kursu ma do swojej dyspozycji stanowisko komputerowe wyposażone w materiały i narzędzia oferowane na kursie
  • na bieżąco uaktualniane są wersje oprogramowania księgowego
  • pracujemy na autorskich programach nauczania
  • tematy przedstawiane przez wykładowców na zajęciach są przygotowane i prezentowane tak, aby każdy słuchacz mógł na zajęciach lub w domu samodzielnie wykonać ćwiczenia związane z wykładanym tematem

WYKŁADOWCY:

Nasi wykładowcy posiadają wykształcenie wyższe i uprawnienia pedagogiczne. Są to osoby o wysokich kwalifikacjach zawodowych, posiadający certyfikat księgowy, na co dzień pracujący na najpopularniejszych programach księgowych (Optima, Symfonia, Enova) na stanowiskach samodzielnych i głównych księgowych.

MIEJSCE I CZAS PROWADZENIA ZAJĘĆ:

Wszystkie zajęcia odbywają się w siedzibie firmy 

CENA I WARUNKI PŁATNOŚCI:

 

CO SŁUCHACZ UZYSKUJE PO UKOŃCZENIU KURSU ?

  • certyfikat Asystenta ds. księgowości kod zawodu: 431101
  • certyfikat znajomości SYMFONII Mała Księgowość – wydawany przez producenta programu
  • certyfikat znajomości OPTIMY Księga Podatkowa - wydawany przez producenta programu

Wszystkie zaświadczenia wydawane są po uzyskaniu przez kursanta pozytywnego wyniku z egzaminu końcowego, obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa.

GWARANCJA SATYSFAKCJI:

U nas nie stracisz zajęć– bezpłatnie odrabiasz je w innym terminie. 
Jeśli nie możesz uczestniczyć w szkoleniu z jakiegokolwiek powodu, napisz do nas e-mail na adres: biuro@kursywkrakowie.pl  co najmniej dwa dni przed planowaną nieobecnością. Brak informacji lub nieprzyjście na zajęcia skutkuje bezpowrotną utratą możliwości odrabiania zajęć.

Firma zaproponuje możliwość odrobienia zajęć z inną grupą, zaproponowany termin należy potwierdzić najpóźniej na dwa dni przed, aby nie blokować możliwości odrobienia innym osobom. Nieuczestnictwo w odrabianych zajęciach skutkuje brakiem możliwości odrobienia zajęć w innym terminie.

Pierwszeństwo do udziału w zajęciach mają uczestnicy zapisani na daną edycję.